Per sisè any consecutiu, la Diputació de Tarragona presenta les xifres de caracterització de la demanda turística a Terres de l’Ebre, una anàlisi dirigida per l’Observatori de la Fundació d’Estudis Turístics vinculada a la Universitat Rovira i Virgili. Segons es destaca, les Terres de l’Ebre es consoliden, un any més, com una de les destinacions preferents del turisme familiar. El públic valora, sobretot, el descans, la natura i la cultura.
Tal i com confirma el president del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, Albert Batet, “el grau de satisfacció general dels turistes ha augmentat lleugerament respecte al passat any (de 4,4 a 4,5 punts; 5 és la puntuació màxima): l’atenció al client i la qualitat són les variables més ben valorades”. La tranquil·litat, el descans i la bellesa dels paratges són els trets que millor identifiquen les Terres de l’Ebre, segons els turistes que visiten la destinació.
Característiques del turista i de l’estada
El perfil predominant dels turistes per a la temporada 2010 i 2011 correspon a famílies amb nens. Cal destacar l’increment dels grups familiars amb nens d’entre 6 i 12 anys, en detriment de les famílies amb nens de 0 a 5 anys. D’altra banda, les persones que viatgen soles han augmentat 5,3 punts en relació al 2010.
El mercat català continua sent el més nombrós, encara que s’ha vist retallat a causa del creixement dels mercats estatal i internacional (un 3,2% i un 4,3% més, respectivament). El turista aragonès i el valencià continuen liderant l’origen dels visitants estatals. El turista francès ha augment un 2% la seva presència en terres ebrenques, seguit de l’anglès, que ha passat d’un 1,2% l’any 2010 a un 2,9% l’any 2011.
Un any més, els turistes que s’allotgen a les Terres de l’Ebre per primer cop han conegut la destinació principalment per Internet (en un 36,3% dels casos). La recomanació de familiars i/o amics ha ocupat el segon lloc (amb un 31,5% dels casos). Les agències de viatges han estat la tercera font per donar a conèixer la zona (amb un 8% dels turistes). El grup de famílies amb nens de 6 a 12 anys són els que majoritàriament han conegut la destinació a través d’aquest canal.
D’altra banda, un 79,5% dels enquestats han assenyalat que organitzen directament el viatge (l’any anterior va ser el 73,5%). En aquest sentit, Internet és el mitjà més utilitzat per portar a terme les reserves. Les agències de viatges (les convencionals més que les on line) ocupen el segon lloc pel que fa a la forma d’organitzar les vacances.
En relació al mitjà de transport, un 84% dels visitants ha arribat a la destinació amb vehicle propi. Un 12,6% del mercat estranger arriba a la destinació en caravana o autocaravana, en major mesura que els altres mercats.
Preferències dels visitants
Relaxar-se i descansar (71,3%), anar a la platja (70,3%), visitar llocs d’interès cultural i/o natural (45,9%) i passejar (43.1%) han estat les principals activitats realitzades pel turista durant la seva estada a les Terres de l’Ebre. La localitat de Sant Carles de la Ràpita és la destinació més visitada pels turistes allotjats en hotels, càmpings i establiments de turisme rural de Terres de l’Ebre, seguit dels pobles del Delta, l’Ampolla, Tortosa i Amposta i resta del Montsià. Mentre que els turistes allotjats als municipis de l’interior escullen els Ports com a principal visita, els allotjats als municipis costaners opten per Sant Carles de la Ràpita.
L’augment més significatiu de la despesa mitjana per persona a la destinació l’ha experimentat la franja d’entre 200 a 900 euros. Concretament, ha suposat un increment de 18,6 punts respecte a l’estiu anterior. Pel que fa a la franja de despesa inferior a 200 euros, ha disminuït 7,4 punts.
Els productes comprats en agrobotigues més consumits pels turistes de les Terres de l’Ebre han estat l’arròs (47,5%), l’oli (26,6%), els productes de pastisseria (11,2%) i el vi (9.6%).
El 65,4% dels turistes allotjats en hotels, càmpings i establiments de turisme rural no troba a faltar “res” a la destinació, un percentatge que puja 9,7 punts per sobre del mateix període de 2010. Segons el president del Patronat de Turisme, “aquestes dades són signe de la millora contínua de la destinació ebrenca”.
Diputació de Tarragona
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada